כתיבת תרגילי כפל

 

אנו מבחינים בין כתיבת הספרות, לכתיבת תרגילים.

בכתיבת הספרות נתמקד בספרות  בהתאם לצורתן:

אלה שצורתן עגולה: וכותבים אותן מימין לשמאל - 3,8,9,0 ,לבין 6 שנכתב משמאל לימין.

אלה שצורתן  קווית - 1,4,7 ,  כל קבוצה בנפרד.

ואלה שמשלבות  עיגול וקו - 5,2.

 

בכתיבת תרגילים מומלץ להתחיל לכתוב במאונך. מאחר שעברית נכתבת מימין לשמאל, רצוי להקל על הלומד בצעדיו הראשונים, ולהשתמש בכתיבה במאונך כייחודית לחשבון,  ולא משמאל לימין. האבחנה הזו תקל על ילדים שיש להם בעיות בכיווניות. אין ספק שכתיבה במאונך, קלה יותר. ינסה כל מורה לחבר במאוזן שלושה מספרים בני 4 איברים, אני משוכנעת שהמורה יציב את המספרים במאונך. כי אינטואיטיבית זה יותר קל.  

בחלק גדול מספרי הלימוד התרגילים נכתבים במאוזן. חשוב להציע ללומדים להעתיק את התרגילים למאונך. כמו כן, חשוב לקרוא בקול כל מספר שמעתיקים.

בפתרון תרגילי כפל, מסוג רב ברב ספרתי, כדאי לציין בעזרת 0 כשמגיעים לשורת העשרות, ולסמן שני אפסים כשמגיעים למאות . לדוגמה: 433x 222 :


בשורה הראשונה נכתוב 866 מתחתיה נרשום 8660 ומתחתיה 86600:                                                 

       

לפני הלומד יופיע המספר בערכו המדויק. כשלא רושמים את האפסים אז בכל שורה יירשם 866, מבלי להראות את ערך המספר.

יש להתחיל את כתיבת הפתרון עם אפס תוך השמעה בקול: "כשכופלים בעשרות התשובה צריכה להיות בעשרות ולכן אנו כותבים 0."

תגובות

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה