האפס

 


אנסה להבין את האפס מנקודת מבטו של הלומד הצעיר.

  1. האפס כנקודת התחלה                                                              

2. האפס ככמות שהייתה ואיננה אך יכולה להיות                                 

3. האפס כ"שומר מקום" (מונח דידקטי בהקניית המבנה העשורי)

1.    את האפס כנקודת התחלה ניתן להקנות עוד בגן הילדים. למשל: עולים במדרגות וסופרים,  מתחילים את הספירה כבר מהרצפה שהיא האפס וממשיכים לספור ממנה. המדרגה העליונה תקבל מספר כל שהוא, ממספר זה מתחילים בספירה יורדת ומגיעים שוב עד האפס:



·      אחת הטעויות הנפוצות במדידות היא שהמדידה מתחילה באחד.

2.    האפס ככמות. המחשה  בכסף (ארנק ריק)                                

    אוסיף על כך ביתר פרוט, עם הצגת השיטה התבניתית-גלובלית.                         

·      טעות נפוצה בתרגילי כפל היא כשהתוצאה היא המספר בכופל ולא האפס

·      טעות נפוצה בחילוק היא השמטת האפס.                                 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה